Український екіпаж стартував у GTC-race – подіуми, ралі-крос на швидкості 200 км/год та несподівана підтримка
Українські пілоти Іван Пеклін та Констянтин Гуцул взяли участь у дебютному вікенді перегонів GTC-race. Про відкриття сезону Пеклін розповів ексклюзивно для Спорт 24.
Нещодавно відбувся перший гоночний вікенд 2024 року в престижному німецькому чемпіонаті GTC-race. Ці змагання – мультикласова серія на автомобілях категорій GT, який проводиться з 2015 року. Цьогорічний сезон складається з п'яти гоночних вікендів.
"Міг виграти у Ферстаппена": пілот Макларена прокоментував гонку Формули-1 в Емілії-РоманіїУ цих змаганнях не обійшлося й без українців. Наші земляки Іван Пеклін та Костянтин Гуцул з командою Land-Motorsport на новій машині Audi R8 LMS GT3 Evo II цього року виступають у GTC-race. Зауважимо, що Іван вже брав участь у такій серії минулого року у класі GT4. А тепер стартує у категорії GT3, машини якої набагато швидші та потужніші за GT4.
Не може не привертати увагу красуня-машина хлопців. Авто, що виконане у патріотичних кольорах, зібрало купу компліментів від українців та іноземців. Автором неординарного ексклюзивного дизайну є наш земляк Олексендр Літута.
Вікенд виявився дуже насиченим. Він складався з тестів, вільних тренувань, трьох кваліфікацій та трьох гонок. Одна година, де Іван та Костянтин їдуть разом, є зміна пілота, і дві години по 30 хвилин, де їздять самотужки. Цих вихідних український екіпаж зумів тричі здобути подіум, посівши у всіх перегонах треті місця.
Успіх Костянтина Гуцула не може не тішити. Річ у тім, що раніше він їздив на машинах класу TCR – це шосейно-кільцеві змагання серед кузовних серійних автомобілів. Такі авто відрізняються від машин класу GT3, зокрема, переднім приводом. Тож це зовсім різні перегони. У Констянтина Гуцула досвіду в таких змаганнях небагато, але він зумів стати найшвидшим з бронзових пілотів.
"Трохи не вистачало темпу, програвали десь 1/10, 2/10 з кола і нічого не могли з цим зробити. Ми пробували працювати з машиною, з сетапом, пробували багато різних налаштувань. Машину звинувачувати не хочеться – це не той шлях, який зробить мене кращим. Так, треба ще понишпорити у телеметрії, проаналізувати усі кола, подивитися відео, як ми їхали, щоб до наступного вікенду виправити проблему і виграти", – розповідає Іван.
Не обійшлося і без казусів. Під час однієї з гонок Пеклін трохи позаймався "ралі-кросом"... Іван, їдучи зі швидкістю 200 км/год, "послизнувся" на виході з повороту і зачепив гравій. Гонщика почало зносити з дороги, гравій закінчився і почалася вже трава. Втім, Іван не розгубився і не відпустив газ. Так, машина трохи пострибала на шаленій швидкості, але Іван, втримавши керування, повернувся на трек. Через такі пригоди, однак, українець і програв позицію. Тоді за друге місце він боровся з Лукою Арнольдом, пілотом Mercedes-AMG GT3.
"У ендуранс гонці ми розробили стратегію, що зробимо найшвидший піт-стоп. Я дещо швидший, ніж Констянтин, тож їхав трохи більший відрізок. Один Мерседес таку ж стратегію запланував, адже в них теж дует – бронзовий і срібний пілоти. Ми заїхали разом в бокси, помінялися і виїхали, бо є обмеження часу – не можна стартувати швидше ніж через 120 секунд, адже буде штраф. На початку відрізка я зміг обігнати його, потім допустив цю помилку, коли випереджав іншу машину GT4, і він зумів повернути другу позицію собі", – пригадує Іван.
У Констянтина теж не обійшлося без "ралі-кросу": ще були трохи холодні шини, він намагався від’їхати від усіх суперників, тож проїхався гравієм.
Хороший результат, подіуми, невеличкі казуси зробили цей вікенд насиченим, однак незабутнім він став саме завдяки сприянню українських вболівальників: "Дуже круто було побачити підтримку фанів. До нас підійшло чимало українців, які просто приїхали подивитися гонку. Вони казали: "Бляха, ми не знали, що тут є український екіпаж, ви такі молодці”. Це було дуже важливо, отримати таку підтримку земляків. Місцеві нас теж дуже підтримують, фанати Audi, Land Motorsport. У соцмережах потужна підтримка від німців, але особливо важливо почути саме українців. Ми були трохи засмучені, адже дійсно могли взяти друге місце. Втім, українці все одно дуже дякували нам".
Тепер гонщики зустрінуться в Айфелі з 28 по 30 червня 2024 року. Друга гонка сезону GTC-race відбудеться на Нюрбургрингу. Третіми місцями наші гонщики обмежуватися не збираються: український екіпаж налаштований перемогти, щоб під гімн рідної держави вийти зі "синьо-жовтим" стягом на подіум.
Іван Пеклін бачить наступні змагання лише так: "Третє і друге місце – непогано, це очки для чемпіонату. Втім, як сказав Айртон Сенна (легендарний гонщик Формули-1, – Спорт 24): "Друге місце – це перше з тих, які програли". Ціль на чемпіонат – виграти. Бачимо, що є потенціал, потужна машина та дуже сильна команда. Є усі можливості і шанси. Впевнений, що подальші гонки будуть кращими, можна буде святкувати перші місця. Продовжуємо працювати, щоб уже у Нюрбургрингу грав український гімн".
Календар 2024:
10.05. – 12.05.2024 Oschersleben
28.06. – 30.06.2024 Nürburgring
09.08. – 11.08.2024 Hockenheim
30.08. – 01.09.2024 Spa-Francorchamps / B
11.10. – 13.10.2024 Nürburgrin
Інші матеріали автора на Спорт 24
Мессі виклав 34 мільйони доларів, а Шева починав з металобрухту – на чому їздять легенди спорту?